Οι εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων και συνδράμουν στην αύξηση της παραγωγικότητας όλων των οικονομικών τομέων της Κυπριακής Οικονομίας. Στο πλαίσιο του προγράμματος οι εκπαιδευτές θα αναπτύξουν γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες (key competences) ούτως ώστε να εντοπίζουν ανάγκες κατάρτισης, να σχεδιάζουν αποτελεσματικά καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα, να τα υλοποιούν με βάση τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και να τα αξιολογούν με βάση τη μεθοδολογία της αξιολόγησης προγραμμάτων. Επιπρόσθετα θα ενδυναμωθούν στάσεις, όπως να αντιλαμβάνονται τη μάθηση των ενηλίκων ως ένα σύνθετο φαινόμενο και να ενσωματώνουν την τεχνολογία στην επαγγελματική τους πρακτική. Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι να προετοιμαστούν οι συμμετέχοντες συστηματικά ώστε να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στο ρόλο τους ως Εκπαιδευτές/Εκπαιδεύτριες Επαγγελματικής Κατάρτισης και να αποκτήσουν το επαγγελματικό προσόν του Εκπαιδ.
Η ανάγκη για εκπαιδευτές που να διαθέτουν σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες είναι επιτακτική, καθώς οι απαιτήσεις της αγοράς εργασίας εξελίσσονται συνεχώς. Η κατάρτιση στο επίπεδο αυτό επιτρέπει στους εκπαιδευτές να ενισχύσουν την επαγγελματική τους ικανότητα και την εμπειρία τους. Μέσω της κατάρτισης, οι εκπαιδευτές θα είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα που είναι πιο στοχευμένα και αποτελεσματικά, βελτιώνοντας την εμπειρία μάθησης των συμμετεχόντων.
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος οι καταρτιζόμενοι θα είναι σε θέση να:
Σε επίπεδο γνώσεων:
- Περιγράφουν τα βασικά μοντέλα εκπαίδευσης ενηλίκων
- Οριοθετούν τους όρους Διά βίου Εκπαίδευση, Εκπαίδευση Ενηλίκων και Συνεχή Επαγγελματική Κατάρτιση
- Προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευομένων
- Αναγνωρίζουν τα εμπόδια στη μάθηση των ενήλικων εκπαιδευομένων
- Κατονομάζουν πηγές πληροφοριών στις οποίες θα ανατρέξουν ως εκπαιδευτές για τη συλλογή στοιχείων για τους διάφορους τομείς οικονομικής δραστηριότητας
- Συσχετίζουν τα προβλήματα των οικονομικών τομέων με τους αντίστοιχους θεματικούς τομείς αναγκών κατάρτισης
Σε επίπεδο δεξιοτήτων:
- Αξιοποιούν στην εκπαίδευση ενηλίκων βασικές αρχές της Ανδραγωγικής Επιστήμης
- Εντοπίζουν ανάγκες κατάρτισης σε επίπεδο οικονομικού τομέα, οργανισμού, ομάδας και ατόμου αξιοποιώντας διάφορες πηγές πληροφοριών και ποικίλες τεχνικές συλλογής στοιχείων
- Επεξηγούν τα προβλήματα που σχετίζονται με τις ανάγκες κατάρτισης των οργανισμών
- Εφαρμόζουν την κατάλληλη τεχνική συλλογής στοιχείων για τον εντοπισμό των αναγκών των οργανισμών και των καταρτιζομένων
- Αναλύουν τα αποτελέσματα της διερεύνησης των αναγκών κατάρτισης
- Σχεδιάζουν εκπαιδευτικά προγράμματα λαμβάνοντας υπόψη τα κίνητρα μάθησης των ενηλίκων
Σε επίπεδο στάσεων:
- Αισθάνονται υπεύθυνοι για την ατομική τους πρόοδο και την επίτευξη των στόχων τους
- Υπερασπίζονται τις δικές τους απόψεις αντιπαραβάλλοντάς τις με αυτές των άλλων
- Συνεργάζονται ισότιμα με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας συμμετεχόντων
- Συμμετέχουν ενεργά σε κάθε συνάντηση του προγράμματος
- Εκτιμούν την προσωπικότητά τους και τις ικανότητές τους
To πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτές επαγγελματικές κατάρτισης, με μηδαμινή ή ελάχιστη εκπαιδευτική πείρα, οι οποίοι επιθυμούν να ενταχθούν στη διαδικασία αξιολόγησης, προκειμένου να πιστοποιηθούν από την ΑΝΑΔ ως Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης Επιπέδου ΣΕΠ/ CYQF/EQF 5, μέσω του Συστήματος Επαγγελματικών Προσόντων, το οποίο εναρμονίζεται με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.
Ένταξη των υποψηφίων μέσω της Διαδρομής 1 (απόκτηση πιστοποιητικού προγράμματος εκπαίδευσης/κατάρτισης, το περιεχόμενο του οποίου συνάδει με σχετικό Επαγγελματικό Προσόν Επιπέδου ΣΕΠ/ CYQF/EQF 5, χωρίς απαίτηση πείρας)
Σε όλους τους συμμετέχοντες που θα συμπληρώσουν με επιτυχία το πρόγραμμα, θα απονεμηθεί Πιστοποιητικό Κατάρτισης, στο οποίο θα αναφέρεται ότι «Το πρόγραμμα εγκρίθηκε από την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού Κύπρου»