Σεμινάριο ΑνΑΔ

Ασφάλεια και ποιότητα σε ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και εργασίες

To παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα διασφαλίζει την απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων ώστε οι ηλεκτρολόγοι /συντηρητές να εξασκούν το επάγγελμα ορθά και κυρίως με ασφάλεια τόσο για τους ίδιους όσο και για τους πελάτες τους.

Ενημερωτικό Δελτίο
Διάρκεια

40 Ώρες

Μεθοδολογία Εκπαίδευσης

Φυσική παρουσία ή Εξ' αποστάσεως

Κόστος Συμμετοχής

1050€

Επιχορήγηση

800€

Δίνοντας δεξιότητες και ερεθίσματα στους αδειούχους εργολήπτες ηλεκτρολόγους θα μπορούν να βελτιώνουν τις συνθήκες ασφάλειας και ποιότητας των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων με τις οποίες εμπλέκονται αλλά και να βελτιώνουν τις υπηρεσίες που παρέχουν στους πελάτες – καταναλωτές.

Σε επίπεδο γνώσεων:

  • Να επεξηγούν τις βασικές πρόνοιες των κανονισμών της 17ης Έκδοσης BS 7671 :2015
  • Να εντοπίζουν και να παρουσιάζουν καταστάσεις οποίες πιθανόν να αφορούν θέματα ασφάλειας.
  • Να κατονομάζουν τα μέσα προστασία της ηλεκτρικής εγκατάστασης και να περιγράφουν την χρήση τους

Σε επίπεδο δεξιοτήτων:

  • Να ερμηνεύουν τις βασικές πρόνοιες κανονισμοί τον κανονισμών BS 7671 :2018
  • Να ελέγχουν τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις πριν και μετά την ηλεκτροδότηση βάση των νέους κανονισμούς της 17th Edition , BS-7671 2015
  • Να μπορούν να αναγνωρίσουν καταστάσεις οποίες πιθανόν να αφορούν θέματα ασφάλειας.

Σε επίπεδο στάσεων:

  • Να υιοθετήσουν τους κανονισμούς ηλεκτρικών εγκαταστάσεων βάση της 17ης Έκδοσης, BS 7671: 2015.

Αδειούχοι Εργολήπτες Ηλεκτρολόγοι που δραστηριοποιούνται σε κατασκευή, επισκευή και συντήρηση ηλεκτρικών εγκαταστάσεων χαμηλής τάσης (μέχρι 1000 V AC ή 1500 V DC).

Σε όλους τους συμμετέχοντες που θα συμπληρώσουν με επιτυχία το πρόγραμμα, θα απονεμηθεί Πιστοποιητικό Κατάρτισης, στο οποίο θα αναφέρεται ότι «Το πρόγραμμα εγκρίθηκε από την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού Κύπρου»

Μέτρα προστασίας από ηλεκτροπληξία σε εγκαταστάσεις χαμηλής τάσης

Έμμεση και άμεση επαφή με το ηλεκτρικό ρεύμα.

Ανάλυση περιπτώσεων ηλεκτροπληξιών σε ανθρώπους και ζώα.

Αναγνώριση – αξιολόγηση ρίσκων. Συστήματα ΤΝ, ΤΤ, περιγραφή περιπτώσεων σφαλμάτων και οι επιδράσεις τους σε καταναλωτές.

Προτάσεις μέτρων προστασίας στις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις.

Κίνδυνοι ηλεκτροπληξίας σε ηλεκτρολογικές εργασίες.

Αστοχίες υλικών και ρίσκα εργασίας. Παραδείγματα και συμπεράσματα από επαγγελματικά ατυχήματα.

Ατομικά μέσα προστασίας.

Αξιολόγηση, οπτικοί έλεγχοι των μέτρων προστασίας, ηλεκτρικές δοκιμές και μετρήσεις για διαπίστωση και τεκμηρίωση των μέτρων προστασίας.

Μέτρα πρόληψης πυρκαγιάς που μπορεί να προκύψει από ηλεκτρικά αίτια

Ανάλυση περιπτώσεων πυρκαγιών από ηλεκτρικά αίτια.

Αναγνώριση – αξιολόγηση ρίσκων.

Μέτρα πρόληψης

Οι διατάξεις διαφορικού ρεύματος (Residual current devices see RCDs) και οι μικροαυτόματοι (Circuit – Breakers see CBs) για προστασία από πυρκαγιά από ηλεκτρικά αίτια.

Περιπτώσεις και συμπεράσματα από την πράξη.

Αξιοποίηση τεχνικών δυνατοτήτων ηλεκτρολογικών υλικών

Τύποι, χαρακτηριστικά και δυνατότητες διατάξεων διαφορικού ρεύματος (RCDs).

Βασικά χαρακτηριστικά, τρόπος λειτουργίας για τους τύπους AC, A, B, F, μορφές και τρόποι ανίχνευσης διαφορικών ρευμάτων.

Τρόποι και απαιτήσεις ελέγχων καλής λειτουργίας.

Μικροαυτόματοι (CBs), θερμική και μαγνητική λειτουργία, χαρακτηριστικές καμπύλες Β, C, D, συμπεριφορά στα ρεύματα σφάλματος και κριτήρια επιλογής στην πράξη.

Είδη χαρακτηριστικά και δυνατότητες συνδετήρων (κλεμμών) καλωδίων.

Κλέμμες με βίδες και χωρίς βίδες. Παραδείγματα εφαρμογών, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Διατάξεις εντοπισμού τόξου (Arc Fault Detection Device, AFDD).

Παράλληλα τόξα και τόξα σειράς, εντοπισμός και τρόποι διακοπής.

Νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις.

Δίδοντας αξία στις ηλεκτρολογικές εργασίες (ηλεκτρολογικό μάρκετινγκ)

Αυτοανάλυση και αυτογνωσία, ανάλυση συνηθειών εργασίας, ανάλυση κατανομής χρόνου, ανάλυση προσωπικών δυνατών και αδύνατων σημείων, ανάλυση επιχειρηματικών ηλεκτρολογικών δραστηριοτήτων.

Ανταγωνισμός, βαθμός ικανοποίησης πελατών, επιθυμητή εικόνα της επιχείρησης, αυτοοργάνωση και οργάνωση χρόνου, η επικοινωνία στην εργασία και στην επιχείρηση.

Οργάνωση εξυπηρέτησης πελατών, οργάνωση προσωπικού, οργάνωση της εικόνας της επιχείρησης, οργάνωση διαφήμισης, έλεγχος βαθμού επιτυχίας, έλεγχος διαμαρτυριών πελατών, έλεγχος τελικού αποτελέσματος και διατήρηση πορείας.